top of page

הסיפור הזה מתחיל מהסוף

הסיפור הזה מתחיל מהסוף. וגם זה במקרה. בכלל, מקריות היא שחקנית ראשית בגילוי סיפור המשפחה שלי. בדיעבד, מסתבר שהמידע היה כל השנים מתחת לאפנו. בהר הזיתים.


סבתי שושנה נפטרה בגיל צעיר והותירה אחריה 4 יתומים. אחת מהן היתה אמי. סבא משה האלמן התחתן עם סבתא מלכה, נוצרה משפחה חדשה, והשאר היסטוריה.


סבתא, סיפור חיים, ספר משפחה, ביוגרפיה, נונה

אמא אף פעם לא סיפרה על משפחתה הראשונית. באחת משיחותינו האחרונות שאלתי אותה: איך זה שאף פעם לא היה לך קשר עם סבתא שלך או שאר בני משפחתך מצד אימך? שאלתי וכבר התחרטתי. תשובתה אמרה הכל. הם גרו בחיפה ואנחנו בירושלים. היה קשה לשמור על קשר. למי היתה אז מכונית? או כסף לאוטובוס? על טלפון בכלל לא דובר. אפילו מכשיר אחד לרפואה בכל השכונה לא היה. ומכתב עשה את דרכו מחיפה לירושלים שבועות. לרוב גם לא הגיע.


תהיתי. בכל זאת יתומים רכים, איפה הסבתא, הדודים הדודות. אבל לא הצקתי. רק הרגשתי עצב גדול על אמי.

לא ידענו הרבה פרטים על סבתא שושנה. על מקום הולדתה למדתי רק מתעודת הפטירה, שצילום דהוי וקשה לפיענוח הגיע אלי ממיכאלה לפני כשנה. לפיה נולדה בישראל, גרה בחיפה ושמה המלא שושנה זימבול דימנט. אבל מה היה לפני כן? חיפשנו מידע אמין שישפוך אור על שורשיה. באופן אישי חיפשתי את הייחוס. לפתור פעם אחת ולתמיד את מנין הדורות. האם אני צברית דור רביעי בארץ? חמישי? אולי יותר? על פי סיפורי המשפחה שורשינו מהצד הזה נטועים ביוון. אמא סיפרה לי שהגיעו מרודוס. אחרים במשפחה נשבעו שהגיעו מסלוניקי. והיה גם מי שקבע בפסקנות, לא זה ולא זה. קורפו. אבל מאיפה הגיע השם זימבול? חיפוש קצר ברשת מגלה שהשם רווח בקרב הספרדים ופירושו יקינטון. כנראה היתה אשה צבעונית. גם שושנה וגם יקינטון.


אבל זה לא הדבר היחידי שגיליתי. צילום מצבת קבר עם כיתוב מחוק ובלתי קריא ולצידו תיעוד של חברת קדישא של הפרושים: שושנה זימבול דימנט. שם האב: דניאל, שם האם: לונה, שם משפחה קודם: שבתאי, גוש, חלקה, שורה, מספר, תאריך פטירה עברי: ב טבת תרצ"א, תאריך פטירה לועזי: 22/12/1930. הר הזיתים. כבר 90 שנה היא שם ואנחנו לא ידענו. האם אמא ידעה? האם עלתה אי פעם לקברה?


וזה לא הסוף.


לפני כשבוע קיבלתי הודעת ווטסאפ מבני, קרוב משפחה של מיכאלה: "יעל שלום, מסתבר שסבא רבא וסבתא רבא מצד אמא שלי הם ילידי יוון ונמצא הקשר ליהדות פורטוגל." ולמה זה אמור לעניין אותי? כי סבתא שלו וסבתא (שושנה) שלי היו אחיות. נמצאו מקורות המשפחה. הם אכן הגיעו מסלוניקי מתי שהוא באמצע המאה ה 19.


ופורטוגל? זה בשביל האחיינים שלי שמשתעשעים ברעיון דרכון פורטוגלי. בהצלחה.

 

אם גם לכם חשוב לשמר את ההיסטוריה המשפחתית שלכם, ספרו לנו. אנחנו נפיק עבורכם את ספר המשפחה שלכם בדרך מרגשת, אישית ובלתי נשכחת.

נונה הופכים זכרונות לספרים.

לקביעת פגישה לא מחייבת התקשרו אלינו:

יעל - 054.3101053

אמיר - 054.2693953

נונה. הופכים זכרונות לספרים


שתפו:


bottom of page